Projecte eduCAT1×1 – Fase B – Mòdul 2

Benvinguts al mòdul 2.

Descàrrega la presentació del Mòdul 2 fent clic aquí.

Continguts de la sessió:

Síntesi d’alguns aspectes i continguts inicials per començar:

La disponibilitat d’ordinadors a l’aula per part de tot l’alumnat, requereix planificar com i quan treballar amb ells un conjunt d’aspectes bàsics de funcionament i configuració de les màquines i la infraestructura de l’aula i el centre. En una primera distribució de les màquines a les famílies caldrà facilitar la documentació que les acompanya (documentació amb instruccions bàsiques de funcionament, …), així com un full informatiu amb recomanacions fonamentals d’ús i normativa d’us al centre.

D’altres aspectes bàsics de funcionament, fora important tractar-los les primeres sessions amb el professorat Tutor, garantint una actuació generalitzada amb tots els alumnes implicats en el projecte.

Cal treballar i facilitar a l’alumnat instruccions concretes (i documentació escrita, p.ex.: petit manual) respecte:

  • Normes bàsiques de cura de l’ordinador (personalitzacions, descàrregues, protecció cops, càrrega bateria, ús a casa, …).
  • Normativa bàsica d’ús de l’ordinador a l’aula i al centre. Precaucions i seguretat.
  • Posada en marxa dual de la màquina
  • Programari disponible instal·lat a l’ordinador. Antivirus.
  • Crear una estructura de carpetes a la unitat D: (àrees, temes, tasques, … segons s’acordi al centre). Còpia de seguretat de fitxers. Disponibilitat d’un pendrive per a l’enregistrament regular d’aquestes còpies.
  • Accés a Internet. Precaucions bàsiques (confidencialitat, …) i procediment a seguir per a la connexió WIFI a l’aula.
  • Accés a la xarxa de centre a espais (Moodle), unitats (T:) i carpetes compartides (classe, àrees, …)
  • Accés als llibres digitals. Usuari i Contrasenya personal. Navegació bàsica per l’entorn. Començar per una àrea: com cercar un tema o unitat?, com fem un exercici? Com descarreguem un resum a l’ordinador?
  • Possibles avaries i actuacions (reinici, antivirus, restauració imatge unitat C:, …).

Com a continuïtat d’altres tasques a fer:

  • Inici del treball específic amb l’alumnat amb continguts digitals a cada àrea curricular. Consulta i exercitació amb els llibres digitals escollits.
  • Complementació o enriquiment digital d’aquelles activitats analògiques que dominem.
  • Podem començar també fent ús d’allò (programa, utilitat, aplicació, …) que coneixem una mica.
  • Activitats amb l’alumnat en d’altres entorns alternatius als llibres digitals (moodle, espais web, aplicacions 2.0, …

Plantejament de sessions sistemàtiques de treball amb l’alumnat amb continguts específics de tipus tècnic i de funcionament de programes (ex: neteja de fitxers temporals, ordenació de carpetes i fitxers, … fem un índex a un document, creem un full de càlcul, …). Aquestes sessions podrien organitzar-se a l’hora de tutoria, a Tecnologia, …

Enllaços destacats:
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: